Bywa tak, że nagle okazuje się w firmie lub dziale, że: „Houston, mamy problem”
Co się dzieje? Plan sprzedaży nie jest realizowany, obserwujemy niską motywację zespołu i pracę „8-16ta”, pogorszenie jakości wyrobów.

Dość często obserwuję w takich sytuacjach w firmach nerwowe wdrażanie nowych pomysłów, które mają poprawić wszystko od jutra, lub też skokową zmianę stylu i sposobu działania, albo znaczące przeorientowanie taktyki działania.
Generalnie – nerwową sytuację i poszukiwanie „kamienia filozoficznego”, który uzdrowi sytuację.

Tu podzielę się z Wami myślą zapożyczoną od jednej spośród najlepszych, w swoim czasie, firm doradczych:
Wiele z publikowanych obecnie książek poświęconych biznesowi obiecuje menedżerom cudowną receptę na wszystko – przełomową teorię lub metodę działania, dzięki której za jednym zamachem pozbędzie się wszystkich problemów. Obowiązuje reguła: zamiast poważnie się zastanowić, jak można usprawnić działanie firmy, po prostu „zmień konie” i rób wszystko inaczej. Rzeczywistość jest jednak taka, że zmiany zwykle zachodzą stopniowo, a raptowna poprawa zdarza się bardzo rzadko.”

I co o tym myślicie?
Obserwowaliście takie „zmiany koni” w Waszej firmie? A może sami stosowaliście takie podejście?

Jeśli tak, to nie miejcie wyrzutów sumienia – dołączyliście do grona wielkich i małych firm, które tak działały w chwilach trudnych.

Ale ja zwracam Wam uwagę na obserwację, że „zmiany zwykle zachodzą stopniowo” i rekomendację, że „warto poważnie się zastanowić, jak można usprawnić działanie firmy”.

Jak to zrobić?

Pomocą mogą być materiały naszej Szkoły Młodych Liderów.

Jak strategicznie podejść do analizy sytuacji i ją kompleksowo zrozumieć – pomoże Ci moduł „PODSTAWY MYŚLENIA O STRATEGII”.

Jak wypracować nieszablonowe działania wyprowadzające z problemowej sytuacji – podpowie i da narzędzia moduł „NIE POWIELAJ, MYŚL INACZEJ – RZECZ O KREATYWNOŚCI”

Jak przekonać ludzi do tego nowego sposobu działania – pokażą i poprowadzą moduły „DEKALOG SKUTECZNEGO MOTYWATORA” oraz „BYĆ MENEDŻEREM, BYĆ LIDEREM”

Jak to wszystko zakomunikować załodze, aby im się „chciało chcieć” pomoże moduł „TEATRUM WYSTĄPIEŃ BIZNESOWYCH”

I jeszcze pamiętajcie, że „Zmiana jest konieczna, zanim stanie się konieczna” – autor mi nieznany, ale to musiał być doświadczony praktyk biznesowy.

Poznaj – Zastosuj – Wykorzystuj.

Rekomendują,
Darek i Tomek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *